Startup-Business Plan

1- Business Plan



https://www.udacity.com/ adresine kayıt olarak  ''How to Build a Startup'' derslerini alabilirsiniz. Videolar max 6 dakikadan oluşuyor özet bilgiyi verip, sizi araştırmaya itiyor.

Online hazır şablon kullanmak isterseniz ;
http://ciz.io/

Kanvas modeli 9 temel başlıktan oluşmaktadır.

a-Müşteri Segmenti 
Müşterimiz kim? Demografik yapıya odaklanarak cevaplanmalıdır.
Bizimle neden alışveriş yapacaklar? Müşterilerini bilirseniz onlara ihtiyaçlarına nasıl yara bandı olacağınıza yoğunlaşırsınız. Benim önerim yarabandı kıvamında vitamin vermek ;)

b-Değer Önerisi
Ne kurduğumuzu ve kimin için kurduğumuzu amaçlar. Değer önerisinde önemli olan ideal ürün değil, önemli olan bir sorunu çözmek veya müşteri ihtiyacını gidermektir. Teknolojinin değer önerisi yoktur. Teknolojin sağladığı hizmetin değer  önerisi vardır. İhtiyacı çözen ürünlerin potansiyel pazarın sorunları çözmemiz daha etkili olacaktır.
Hangi sorunu halledip hangi kazanımı sağlıyoruz?

C-Temel Faaliyetler
Modelin yürümesi için çok gereken kilit aktivite nedir?
Üretim mi?
Danışmanlık mı?
Mühendislik problem çözme işimi veya tedarik zinciri yönetimi mi?
Uzmanlık almamız gereken kilit aktivite nedir?

D-Temel Kaynaklar
Bu iş modelini yürütmek için nelere ihtiyacımız var?
Hangi varlıklar önemli?
Kilit kaynak finans nasıl sağlanacak?
Personel (Bu insanları kaybetmemek için ne yapmamız lazım bu insanlar kimler?)

E-Müşteri ilişkileri
Müşteriyi nasıl elde ederim?
Onları nasıl tutabilirim Nasıl büyütebilirim?
Beni nasıl keşfederler?
Müşterim sorunlu olsa bile onları nasıl edebilirim?

F-Kanallar
Ürünlerimiz müşterimize nasıl ulaşır?
Fiziki kanallarla mı yoksa internet yolu ile mi?
Ürünler şirketimizden müşterilere nasıl bir ilişki ile ulaşacak?

G-Ortaklıklar
Tedarikçimiz kim?
Anlaşmamız nedir?
Ortakların kazanç getirileri nedir?
Hangi faaliyetleri ne zaman gerçekleştireceğiz?

H-Maliyet Yapısı
Özelliklede bina maliyetleri maliyet değildir.
İş modelini yürütmenin toplam maliyeti nedir?
En önemli olmazsa olmaz faaliyetlerimiz nedir?
Ödeme yapmam gereken en pahalı kaynak nedir?
Hangi kilit aktiviteler en pahalıdır?
Sabit maliyet ne kadar?
Değişken maliyet ne kadar?
Ölçek ekonomisi var mıdır?

I-Gelir Akışı
Bu modeli uzun süreli tutmak için gerekli strateji nedir?
Doğrudan mı yoksa işlem bazlı mı?
Yoksa bedava hizmet verip ekstra özellikler için mi para alacağız?
Lisanlı abonelik modeli mi?

Bu sorulara sadece İnternet'ten araşma yaparak ulaşamazsınız.Pazara inip müşterilerinizin davranışlarını gözlemlemeli, onlarla iletişim halinde olmalısınız. Tüm sorular birbiri ile bağlantı halindedir. Oluşturduğunuz kanvası edindiğiniz bilgilere göre sürekli değiştireceksiniz.

Dıscıplined entrepreneurship Başarılı startup için 24 adım;



Bu blogdaki popüler yayınlar

Hava Kirliliği ve Partikül Madde

KOMPOZIT

Ölümün Ölümsüzlüğü...