Startup Nedir? Fikir nasıl oluşur?

  

 Startup kelimesinin anlamı öğrendiğinizde, hipnoz olmuşcasına sizi kendine doğru gel diye çağırıyorsa hiç vakit kaybetmeyin. Heyecanlı, dinamik, yorucu, sabır gerektiren, aynı zamanda mükemmel bir süreç. Kafanızı çok fazla bilgi karıştıracak, aynı zamanda korkacaksınız, fikrinizi proje dönüştürürken karnınıza bolca kampta girecek. Staptup kelimesi ile tanıştıktan sonra edindiğim bilgileri sizlerle paylaşmak istedim. Umarım yolunuza ışık tutar.

 Startup nedir? 
   Steve Blank hocamın dediği gibi örneklendirilebilir ve tekrar edilebilir bir iş modeli bulmak için oluşturulan yapı olarak tanımlamayı doğru buluyorum. Diğer bir değişle staptup çözümün belli,başarının ise garanti olmadığı bir cevabı bulmaya çalışan bir şirkettir. 

Neden Startup?
  Üniversiteden mezun olduktan sonra, gerek yüksek lisansım gerekse aldığım diğer eğitimlerim olsun, bir türlü beni tamamen gönülden fetheden çalışma ortamı fikrini kafamdan atamamıştım. Araştırma yapmayı çok seviyorum, insanlara bilgi aktarmayı, yardım etmeyi, çözüm üretmeyi, uygulamayı, denemeyi, yanılmayı, geleceği tasarlamayı.. sadece bunların yapabileceğim bir iş fikrini ararken startup ile tanıştım. 

Fikir nasıl oluşur?



  Aniden:) Şaka bir yana bir çok girişimci kendini iş hayatının girdabında hisseder ve kendine çıkış için bir alan oluşturmak ister. Mutsuzdur ve geri planda sürekli bu alanı tasarlar düşünceleri aktiftir hani birden aklıma geldi derler ya birden aklınıza gelmez geri planda çalışan düşünce alanında olduğunun farkına varır sadece. 

   Farkındalık en önemli noktasıdır. Bakmakla görmek aynı eylem değildir. Bizler sosyal varlıklarımız 24 saat içinde bukalemun gibi renkten renge, ortamdan ortama gireriz. Gözleyerek keşfetmeye çalışın. insanların en çok neden şikayet ettiğine bakın. Siz olsanız bu sorunu nasıl çözerdiniz? düşünün. Hayatınızda yapmaktan üşendiğiniz her alanda çözümler bulmaya odaklanın. 

Örneğin; Banka kartımı pantolonum cebinde unutmuşum arkadaşlarımla görüşmeye gidiyorum. Yolu yarıladım Eyvahhh! Kart evde ne yapacağım? Keşke telefonumla yada parmak izimle atmden para çekebilseydim ne güzel olur :) dedim. Hop filmi 2 sn geriye alıyorum '' Telefonumla yada parmak izimle atm den para çekmek'' Ohh mis gibi fikir. Söylemek istediğim tam olarak bu. Tabiki ilk başlarda bulduğunuz fikirlerin yatırım almış, şirketleşmek üzerine olduğunu görmek normal. Sakin moralinizi bozup vazgeçmeyin. Rakibinizin olması bence mükemmel. Takip edin, araştırın, neyi nasıl yapmışlar? Siz olsanız hangi yoldan giderdiniz? Onlardan farklı bu işin üzerine ne koyabilirsiniz mesela? Baktınız her şeyi yapmışlar gene moralinizi bozmayın çünkü bir fikrin nasıl geliştirebileceğinizi öğrendiniz. Farkındalığınız yüksek algınız açık yola devam. 

  Erken kalkın miskin miskin uyuyan bir girişimci duydunuz mu hiç? İnsan zihninin en verimli saatleri sabah saatleridir. Dinlenmiş yeni bilgileri almaya açıktır. Sessizlik konsantre olmanızı kolaylaştırır.Elimiz cep telefonuna gitmez, hadi diyeceğiniz kişi muhtemelen uyuyordur. Hızlıca bir soğuk suyla düşa girin, erken kalktığınız için kendinizi kahve ile ödüllendirin ve artık başlayabilirsiniz. 

  Bu alanda başarıyı yakalamış insanların hayatlarını inceleyin. Onlar sizden neyi farklı yapmışlar? Başarıya ulaşan her girişimci arkasında çocuk masallarında olduğu gibi kırıntılar bırakır kuşlar yemeden yakalayın onları.

 Bilgi kirliliği o kadar fazla ki. Ben neredeyse önüme gelen her siteye üye olup çözene kadar akla karayı seçtim. Yeni girdiğin ve ne yapacağınızı bilmediğiniz bir süreç sonuçta. Sizlere faydalı olabileceğini düşündüğüm yol haritam umarım sizlere de fayda saylar.

  Ben Türkiye'de startup mantığının henüz oturmadığını düşünüyorum. Fikrinizin bir değeri yoktur, moralinizi bozarlar, size aklınızı kaçırmış gibi bakarlar, memnun olmadıkları işlerinde nasıl Şerefsizlik yapıp, işlerini başkalarına yıkarak size olmayan beyinleri ile çakallık öğretmeye kalkarlar. Cidden milletimizin bu durumundan nefret ediyorum. Bu yüzden tüm araştırmalarım Silikon Vadisi üzerine oldu. Komık bir anlatımla videosunu bile yapmışlar izlemek sterseniz;

https://onedio.com/haber/steve-jobs-turkiye-de-dogsaydi-ne-olurdu-764614

Kaynak bilgiler için;

1-) https://medium.com

2-) http://www.xprize.org/

3-) https://www.startups.co/

4-) http://webrazzi.com/


Bu blogdaki popüler yayınlar

Hava Kirliliği ve Partikül Madde

KOMPOZIT

Ölümün Ölümsüzlüğü...